Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Små små steg i rätt tiktning

Av Anna - 2 juli 2011 11:26

Pishi tar stora kliv nu, i form av väldigt små kliv så att säga... Rörigt jag vet, men det är så det känns.


Det är de små sakerna, som är ganska svåra att beskriva, som gör att det känns som om vi kommer närmare något sorts mål. Till exempel:


I går när jag kom hem och gick och öppnade balkongdörren så kom hon ut dit fastän jag fortfarande stod där ute. Jag bara lockade på henne och fick till och med klappa lite granna. Sen när jag gick in så var det ingen panik utan hon satt kvar där ute och brydde sig inte om vad jag gjorde. Hon som brukar springa in så fort jag närmar mig balkongdörren.


På morgonen när jag ska gå hemmifrån så får jag klappa riktigt mycket ibland. En gång så blev jag till och med riktigt utskälld lät det som, för hon ställde sig och tok-jamade när jag satte på mig skorna. Martin sa att det var för att jag hade öppnat balkongen en snabbis och inte låtit henne gå ut, men jag tror att det var för att hon inte ville att jag skulle gå hemmifrån.. =)


På kvällen, innan och efter leken, så går det att klappa riktigt mycket. Hon kurrar och spinner och en gång fick Martin klappa fastän hon låg ned!


Som sagt, små steg, men de är stora för oss. Vi har en stark känsla av att hon är nära att släppa på alla spärrarna snart. Tyvärr smittas hon lite av Watsons skygga beteende.


Watson gör i och för sig framsteg han också, men det går väldigt långsamt.. 

En positiv sak är dock att han kommer in i köket och äter frukost med mig. Det gjorde han förut också, men nu kommer han in och börjar äta innan jag satt mig ned. Så jag får se till att inte röra så mycket på mig, utan använda små rörelser och ha allt på samma sida köket innan han kommer in. Men det har funkat i en vecka nu och jag hoppas på en fortsatt utveckling i samma riktning. Det är nog inte så långt innan han kan nosa på handen i alla fall!! (Hoppas hoppas)


/Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards