Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Latmask-katter

Av Anna - 29 juli 2011 19:56

Jag tror att missarna är lite påverkade av värmen. De är ganska loja och det är först när balkongdörren är öppen och solen på väg ner som de kommer igång lite granna.. På sätt och vis är det skönt, för då slipper jag vakna av att få en hoppande Pishi över mig mitt i natten, men speciellt för Watson-san är det nog lite jobbigt med värmen och den tjocka pälsen. Han spenderar så mycket tid han får och vågar på balkongen. Om jag tillät det skulle han nog sitta där hela natten. 


Fredags-mys på balkongen:

       


Pishi chillar mest innomhus om det inte finns något roligt att kolla på. Hellst från toppen av klösträdet.. Hon är tyvärr inte så väldresserad som farbror Grå på balkongen så det blev ingen bra bild idag.. =)



Pishi är lite lustig/knäpp/konstig (och ganska mycket ivägen för Watson) när det kommer till middagsätandet. Watson har inte någon brådska när det gäller att äta upp, utan han kommer och går lite fram och tillbaka mellan balkongen och matskålen under hela kvällen. Pishi vill ha sällskap när hon äter, så hon äter några bitar medan vi äter och sedan väntar hon på att Watson ska börja äta. Problemet som då uppstår är att hon SKA ha Watsons mat. Oavsett vilken matskål han väljer, så ska hon ned med huvudet i samma skål. Och hon släpper inte in honom igen. Så han tar den andra skålen. Då ska hon ned där också, vilket resulterar i att han går därifrån. När han kommer tillbaka så har hon ätit upp det som fanns kvar i den ena skålen, så han börjar äta ur den andra. Då upprepas hela proceduren igen och resultatet blir att han sitter där och stirrar på henne och försöker knuffa bort henne lite lätt, men hon fortsätter äta. Saken är inte att hon äter upp allt, det finna alltid kvar till honom senare, hon tar bara några bitar, men hon vägrar låta honom ta varannan tugga. Han är så snäll och undergiven den stora fluffbollen och hon är så angelägen om att få vara nära och dela saker med honom... Det är så gulligt att se =)


/Anna

 
 
LillAqvila

LillAqvila

2 augusti 2011 10:19

Ja visst är edt varmt inte konstigt att alla pälsbollar blir loijiga! :)

Har lite liknande problem hemma... Nu har ju ruby börjat äta blöt burkmat själv men hon börjar bara äta om jackie äter men när jackie äter puffar hon bort ruby och vill ha allt fast de har varsin skål! :/ så jag låter dom börja äta tillsammman sen sätter jag handen för Jackies nos så ruby får äta... kännns jätte taskigt men just nu är prio 1 att hon ska få mat i magen :/

lycka till!

*Ruby brydde sig inte om kattmyntan... jag gömde ett blad under hakan på henne vi får se om det piggar upp till ikväll!

http://cutenoverload.blogspot.com

 
Anna

Anna

2 augusti 2011 14:42

Hmm, hon är riktigt deppig hon. Fast vissa gillar inte mynta, medan andra blir helt tokiga. Så länge hon får i sig mat som du säger, så kommer hon nog snart inse att det är roligare att vara med och leka.

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
LillAqvila

LillAqvila

5 augusti 2011 12:13

Ja :) jag undrar det där med katter å leka, vissa katter är jätte lekiga andra inte. det är ju personligheten som styr. Först trodde jag att mammor inte lekte för de var för trötta/fokuserade på sina ungar (inga av våra mammor har brytt sig om att leka) men min kompis katt vill inte heller leka :P nåväl!

http://cutenoverload.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards