Direktlänk till inlägg 20 september 2011

HAN GJORDE DET!!! HAN GJORDE DET!!!!

Av Anna - 20 september 2011 21:54

Watson nosade på min hand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weeeeoeeeeoeeeee!!!!! HAN VÅGADE WAAAAAAAAAH!!!


Han satt och åt mat vid soffbordet och jag sträckte ned handen och tog den närmare, för han var och nosade i Pishis matskål. (de äter lite olika mat just nu, jag ska förklara varför senare) Då ryggade han tillbaka lite, men sedan tilltalade jag honom lugnt och försiktigt och han böjde sig fram och nosade!!!!! =)


Då kunde jag inte bli arg på honom utan lät honom fortsätta äta ut Pishis matskål ett tag till. Jag testade en gång till, bara för att se om det gick, men då sprang han iväg som vanligt.. Men det gör inget, FÖR HAN NOSADE PÅ MIN HAND!!!!!!!!


Det är ok för Watson att äta upp Pishis mat, men inte vice versa, för vi testar just nu lite specialkost för honom. Han har länge varit lite risig i magen till och från, så för ett tag sedan fick jag med lite annan mat från Kattstallet för att testa. Det märktes en enorm skillnad, inte bara i kattlådan utan på hela Watsons humör. Han är modigare och inte lika nervös längre. Och han är med och leker!! Det är helt fantastiskt att se honom hoppa jämfota med svansen i vädret efter en matbit som kommer flygande. Han vill vara med nu, hans blick är piggare!!


Om det är så att han har varit dålig i magen (vilket känns ganska logiskt så här i efterhand), så kan jag ju förstå att han inte varit på så bra humör. Det är klart det är jobbigt att inte våga gå på lådan när man måste och jag vet ju själv vilket dåligt humör jag blir på om jag har lite ont i magen. 

Vi ska testa den här nya maten ett tag och se om det ger något bra resultat, och i sånt fall får vi väl byta foder helt för honom. Lite klurigt är det ju med Pishi som så gärna vill vara i hans matskål som jag tidigare skrivit om. Han struntar i vilken han äter ur, men hon ska vara i hans, dvs den där han har huvudet.. Men vi pusslar och trixar och det har gått hittills.


/Anna

 
 
Anna

Anna

23 september 2011 15:24

Han gjorde det igen igår!!! Weeee

http://kattdagis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards