Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

En vecka senare

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han kommer in i köket på morgonen innan jag satt mig ned, och han är väldigt sugen på att jag ska leka med honom då. Det är inte riktigt lika bra fart på honom som på Pishi, men han har börjat få kläm på det nu när hon inte är ivägen och tar hans matbitar hela tiden.

Det är fortfarande väldigt läskigt när vi går runt i lägenheten, men han visar när han vill ut på balkongen och sitter där en stund varje kväll om det inte regnar eller är för kallt. Ibland kommer han fram och lägger sig mitt på golvet och visar upp sin lurviga mage, men bara tills vi tittar på honom, då blir det läskigt igen och han retirerar till sina gömmor. Men jag har ändå en känsla av att han snart kommer slappna av för han verkar ganska nyfiken ibland och kommer fram så långt att han ligger under kontorsstolen och kikar på oss när vi går runt. 


Snart så kan han kanske sträcka sig till att våga sitta kvar i fönstret när vi kommer in i vardagsrummet.. =)


Lite glada nyheter från Kattstallet!!

Jag har fått rapporter om att Esmerada har kommit till rätta i sitt nya hem och vågar visa sig från sin mysiga sida! Hon trivdes inte alls på stallet men bara hon fick lite lugn och ro så vågade hon slappna av igen. Hon var ju en väldans mysig liten missa när hon var här. Jag minns så väl att jag nästan snubblade över henne på morgonen, för hon var så glad att det skulle bli gosstund.. =)

Jag hoppas hon fortsätter så, för hon är en riktig liten mys-madame..


Jag återkommer om Watsons öden och äventyr här hemma =)


/Anna

 
 
Lotta

Lotta

25 oktober 2011 10:40

Jag tycker att alla ni som är jourhem gör ett fantastiskt jobb men samtidigt blir man lite ledsen över att ni ska behöva finnas. Önskar att alla katter var älskade och att ingen skulle överge en katt/kattunge som en sak som man tröttnat på.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

26 oktober 2011 08:37

Hej Lotta!
Jag kan bara hålla med dig, det bästa vore om vi inte behövdes. Men i väntan på att den allmänna uppfattningen om katters status ändras och att rättsväsendet hinner ikapp verkligheten så fortsätter vi stötta så gott det går.

Förresten, vilken mysig blogg du har! Och vilka vackra missar!!

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

27 oktober 2011 20:39

Fina Pishi är bokad. =)

 
Anna

Anna

28 oktober 2011 15:58

Hej Johanna!

Ja, jag fick ett mail av kattstallet i går kväll!! Blev så glad att jag fick tårar i ögonen =)

Hoppas hon får det bra, hon trivdes inte riktigt på stallet verkade det som..

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rebecca

5 november 2011 17:45

Hej Anna! Det är hos mig som Pishi ska få bo hos och jag längtar efter att få hem henne:) Jag fastnade för pishi nästan direkt då jag ser hur fin hon egentligen verkar vara och det var väldigt bra att få läsa om henne på din blogg! Då märker man att hon inte trivs så bra på katthemmet och att hon inte kommer till sin rätt där som du sa. Pishi är även väldigt lik den katt jag redan har som också är från ett katthem, så jag hoppas verkligen att de ska ha mycket skoj ihop! Du får gärna höra av dig senare och få reda på hur det går för pishi:) Jag ska ge henne mycket kärlek och tålamod...
/Rebecca

 
Anna

Anna

6 november 2011 14:28

Hej Rebecca!!!
Vad roligt att du hör av dig. Vi är väldigt nyfikna på att höra hur hon utvecklas och kommer överens med den andra katten. Hon har skänkt oss nånga skratt under året hon bodde här. Pishi är en sådan katt som man kan förlåta vilka upptåg som helst, för hon är så fantastiskt söt. Hoppas det går bra för er att komma nära, hon var lite restriktiv i början här hemma. Men om den andra katten du har köpt är lite mer social än Watson (det är inte så svårt med tanke på att han inte är social alls..) så har hon ju någon att lära av.

Vad glad jag blir att bloggen har kommit till användning också =)

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rebecca

18 december 2011 23:09

Hej Anna!:) Nu har jag haft Pishi här hos mig ett tag och jag tycker att det har gått väldigt bra! Jag märker att hon känner sig bekväm här hemma nu tillsammans med min andra katt, de leker mycket tillsammans så det är kul att se! Pishi är så rolig och finurlig, hon verkar ha en förkärlek till mjuka kläder så som mössor, toffsar och vantar. De letar hon upp och drar ut till mattan eller gömmer de! Gjorde hon så hos er också? Vi har även fått röra Pishi men inte klappat henne ordentligt ännu men det kommer väl. Den blir mysigt att få fira jul med mina små sötnosar:) Hoppas ni har det bra och god jul! Kram Rebecca

 
Anna

Anna

14 januari 2012 15:59

Hej!
Vad roligt att höra ifrån dig! =)
Jag är ledsen att jag inte svarar förrän nu, har inte haft ork att vara inne på bloggen, det har varit för mycket annat.
Jag blir sååååååå glad av att läsa det du skriver. Det där med vantarna och mössorna känner jag inte igen, men vi hade våra mössor högt uppe på hatthyllan. Däremot sprang hon runt med våra strumpor i tid och otid om vi inte la in dem i byrån direkt. Så det hänger nog ihop. Hon är ett riktigt litet busfrö, men jag minns att det var svårt att bli arg på henne eftersom hon är så fantastiskt söt =)

Hoppas ni får röra mer nu, det tog ett tag för oss också. Men hon gillade det tillslut. Speciellt om det vankades skinka =)

Vi har det bra, Watson är som han är, men har börjat leka mer och mer. Jag ska försöka ta mig tid att skriva lite på bloggen snart, det är bara så mycket att stå i just nu.

Hoppas att julen var bra och att missarna mår bra!
/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Av Anna - 25 september 2011 21:07


Nu har vi filmat lite när Pishi är på prathumör. Hon tog tyvärr inte fram hela ordförrådet, men ni kan få en idé om hur det kan låta.. Hon är en liten snackpåse helt klart! =)            Watson har låtit mig röra vid hans öra när han åt...

Ovido - Quiz & Flashcards