Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Yippie!!!!!!!!

Av Anna - 23 maj 2010 12:55

Glada nyheter!!


Igårkväll när vi satt i soffan och kollade på film och Kanebo som vanligt låg på armstödet och sov så kom Esmeralda och hoppade upp och la sig mellan Kanebo och Martin. Det i sig är inget ovanligt. Det händet inte varje dag, men ibland på helgerna när vi varit hemma hela dagen så känner hon sig modig och trygg nog att komma nära. 

Det som inte är så vanligt dock är det som hände sen. Jag gick iväg till köket för att göra lite te och när jag kom tillbaka så låg Esmeralda och njöt i fulla drag av att bli klappad av jourhusse. Jag kan lugnt säga att mitt leende spred sig från öra till öra och Martins gick ett helt varv!


Efter att ha varit hemma en hel helg har vi fått se lite olika sovstilar i soffan   

Kanebo kör på sin vanliga "fina damer sover på mage eller sidan". Esmeralda däremot har inga hämningar. Hon snurrar runt som en krokodil som ska dränka sitt byte.. 

    

Jag hann bara ta två bilder, men den svarta matta av hår hon lämnade efter sig tyder på ett frenetiskt rullande och snurrande.


/Anna

 
 
Ingen bild

Fanny

26 maj 2010 08:23

Vilka framsteg hon gör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards