Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Anna - 23 maj 2010 12:55

Glada nyheter!!


Igårkväll när vi satt i soffan och kollade på film och Kanebo som vanligt låg på armstödet och sov så kom Esmeralda och hoppade upp och la sig mellan Kanebo och Martin. Det i sig är inget ovanligt. Det händet inte varje dag, men ibland på helgerna när vi varit hemma hela dagen så känner hon sig modig och trygg nog att komma nära. 

Det som inte är så vanligt dock är det som hände sen. Jag gick iväg till köket för att göra lite te och när jag kom tillbaka så låg Esmeralda och njöt i fulla drag av att bli klappad av jourhusse. Jag kan lugnt säga att mitt leende spred sig från öra till öra och Martins gick ett helt varv!


Efter att ha varit hemma en hel helg har vi fått se lite olika sovstilar i soffan   

Kanebo kör på sin vanliga "fina damer sover på mage eller sidan". Esmeralda däremot har inga hämningar. Hon snurrar runt som en krokodil som ska dränka sitt byte.. 

    

Jag hann bara ta två bilder, men den svarta matta av hår hon lämnade efter sig tyder på ett frenetiskt rullande och snurrande.


/Anna

Ovido - Quiz & Flashcards