Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Trattkatt

Av Anna - 26 oktober 2010 18:50

Vi trodde hon skulle få slippa, och länge såg det ut som det skulle fungera, men så igårkväll så insåg vi att hon slickade och hade sig allt för mycket, så nu är hon återigen mini-parabolantennen Esmeralda..


Direkt när hon fått på sig den så blev det som om luften gick ur henne. Martin kunde lyfta upp henne i knät och jag kunde få kolla in såret litegranna. Det såg ganska ok ut, men vi kör på tratten ändå, för säkerhets skull. Detta resuterade dessvärre i en ganska jobbig natt för jourföräldrarna...


Jamande låg hon under byrån i sovrummet och var alldeles förskräckt tills jag vid halv tre insåg att hon sitter nog fast och gick och bökade fram henne. Då bestämde hon sig för att bosätta sig i sängen med oss, så jag spenderade resten av natten med att se till att Martin inte sparkade till henne då hon så klart låg på hans sida...


När jag kom hem från jobbet hade hon inte rört sig från sängen men hon var väldigt glad att se mig. Jag hade fått tipset att tvätta henne med en fuktig trasa, och då njöt hon i fulla drag. Nu återstår att få henne att äta och gå på lådan. Vi får se hur det går..


  Ganska missnöjd..=/


/Anna

 
 
Anna

Anna

27 oktober 2010 12:15

Jag kan berätta att det gick så där med toalettandet... Men lakan går att tvätta.. Även kuddar och täcken..

http://kattdagis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards