Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Snö - näää då vill jag inte

Av Anna - 28 november 2010 14:01

Pishi har lärt sig hur hon ska göra för att få komma ut på balkongen. Hon ställer sig vid dörren och stirrar. Sesam öppna dig, fast på kattspråk.. =)

Hon har inte varit ute så mycket på sistonne, för vi har inte haft tid plus att det är så kallt ute nu så vi drar oss för att öppna. Det betyder att hon inte fått uppleva snön, förrens igår, när vi draperade oss i filtar och öppnade..


Det var lite som Bambi, förutom halkandet.. Hon viftade hysteriskt med baktassarna och stod så bredbent det bara gick (vi förstår inte riktigt vad hon vann på det, men det var så hon gjorde) och efter en vända upp på balkongbordet och en del kikande på skatorna så kom hon inspringande igen. Hon lämnade små tassavtryck i hela köket för på vägen från blöta balkongen till varma köket passerade hon kattlådan..


Så idag tänkte jag att hon kanske ville ut igen, det snöar just nu och det kan ju vara roligt att jaga snöflingor och så. Men neeehe nej.. inte snö ínte.. då sitter jag hellre hääär och kollar ut genom förnstret..

Hon var nyfiken, men det tog slut vid dörren. Sedan for hon in till köket igen och kurade ihop sig på stolsdynan. Det känns ganska bra, för då behöver vi inte ha dörren öppen så mycket i vinter. I alla fall inga långa stunder.


 


Watson har börjat röra mer på sig, han kommer fram när jag inte är hemma och traskar runt i lägenheten. Men skulle man försöka prata med honom, då far han hals över huvud in i närmaste gömställe och rider ut stormen..

Så länge vi rör oss så ligger han i tryggt förvar på sin kudde i bokhyllan. Men han sticker ut huvudet ibland för att se vad som händer. =)


 


Snart så..


/Anna

 
 
Ingen bild

Johanna

2 december 2010 19:17

Hej! Jag såg till min stora glädje att fina lilla Kanebo har lyckats charma någon, jätteroligt! :) Vet du något om var hon hamnar?

 
Anna

Anna

3 december 2010 15:27

Jag har hört att det skulle vara ett bra hem och att hon tills vidare ska få vara ensamkatt! Just det hoppas jag kommer att bli så, för det är då hon utvecklas fortast. Jag blev så glad när jag såg bokningen att jag skrek rakt ut!! Fick tom en tår i ögat av lycka.. =)

http://kattdagis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards