Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Adjöken fröken

Av Anna - 23 juli 2010 17:49

Efter ett år och fyra månader är det dags att säga hej då till lilla Kanebo. Hon har gjort otroliga framsteg och förgyllt vår vardag med sin härliga personlighet. När hon kom hem till oss så sa Kattstallet att det här är en av de tuffaste fallen de haft på länge och hon behövde tålmodiga människor i sin närhet för att kunna krypa ur sitt skal. Hurvida vi har gjort tillräckligt, eller om vi kunde gjort mer låter jag bli att fundera på men det jag vet är att Kanebo har lärt sig uppskatta människors sällskap och jag tror att hon innerst inne inte vill vara rädd och nervös.


Jag är väldigt glad att vi har haft möjligheten att lära känna Kanebo, hon har mycket integritet och hennes väg till att bli social har varit spännande att följa och att vara en del av. Nu hoppas vi på det bästa och önskar innerligt att någon kan se den underbara lilla dam som vi har haft äran att lära känna. Hon kanske inte verkar så social på Kattstallet, men om hon får vara i en trygg hemmamiljö så är jag övertygad om att hon kommer visa sig från sin bästa sida väldigt kvickt.


Kanebo var inte helt glad på oss när vi stängde in henne i transportburen, men jag är ändå ganska nöjd med hur hon betedde sig när vi väl var på stallet. Jag är helt övertygad om att om hon bara får ta det lugnt och lära känna de andra kissarna och förstå rutinerna så kommer hon våga visa vilken modig och gosig katt hon kan vara.

Så länge ingen försöker närma sig frammifrån och klappa på huvudet så kommer hon så småningom våga ta emot mutor och bli klappad på rumpan. Hon är ju inte riktigt som andra katter nämligen =)


Så härmed säger vi Hej då till lilla taxkatten och önskar henne all lycka och hoppas att hon får ett hem som älskar henne för alla hennes små egenheter.


/Anna

  

 
 
Ingen bild

Johanna

23 juli 2010 21:54

Åh! Lycka till nu lilla kisse! Ni har verkligen gjort ett kanonjobb och gett henne de absolut bästa förutsättningarna för att hon ska kunna fortstätta att utvecklas och lita på fler människor. Men jag vet hur sorgligt det är att lämna tillbaka en jourkatt som man har fäst sig vid...

Undrar hur det kommer att gå nu med Esmeralda, kommer hon att sakna sin kompis eller kommer det kanske en ny liten rädd jourkatt snart?

 
Anna

Anna

24 juli 2010 16:33

Tack, jag kan säga att det kändes väldigt tomt här i går kväll... Men jag vet att vem som än köper henne kommer få en urgullig liten livskamrat.

Esmeralda trivs alldeles utmärkt med att vara ensamkatt verkar det som just nu. Hon låg alldeles nöjd i soffan på Kanebos plats i går när vi kom hem =)

Hittills så beter hon sig som vanligt, men vi får se hur det utvecklar sig. Förhoppningsvis kommer hon bli uttråkad och komma närmare med tiden.

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tessan

3 augusti 2010 21:38

Oj, jag hade ingen aning om att det va dax för Kanebo att återvända Kattstallet så varför blev det så? *snyft, snyft*

Anna

27 augusti 2010 16:02

Vi tror att hon har större chans att få en ägare om hon är på stallet. Där kan folk få se hur vacker hon är på riktigt.
/Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards