Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Paparazzi

Av Anna - 6 februari 2011 17:49

Denna vecka har kantats av framsteg. Vi har sett Watson leka för sig själv med en leksak, han har lekt med Pishi (vilket ser ganska lustigt ut för han är så stor jämfört med henne, och leker gärna genom att "klappa" henne på huvudet med sina lurviga tassar), och han har fortsatt att leka med oss på morgonen. Eller, tja, han springer inte iväg av rädsla längre..

Men jag har även lyckats fotografera honom. Det tog ett tag, för han gillade inte blixten i början, så han sprang iväg när det började blinka. 


Här är några av de första halvdana korten..

     Tyvärr ingen svans i vädret, men man kan se att han är ganska så lurvig.


Efter ett tag accepterade han ljudet och blixtrarna, så han hoppade upp på klösträdet och spanade ut genom fönstret.

  

Han är väldigt vacker i profil!

   Lite otäckt var det, men han hade ju skydd av lövverket, så det gick ganska bra i alla fall.


Pishi har, som jag berättat förut, en förkärlek för att busa med garnnystan. Nu är det så, har jag kommit på efter att i veckan kommit hem med en påse nya garn, att det är bara de orörda och fina som hon vill leka med. Jag hade inte mer än ställt ned påsen innan hon var framme och norpade åt sig ett nystan.

Då tänkte jag att det är lika bra att hon får ett litet nystan för sig själv så hon lämnar de fina ifred. Så jag tog en gammal stump och rullade ihop så hon skulle få utlopp för sin leklusta. Men nej, inte då. Den fnös hon bara åt och grävde sig ned bland påsarna i garnkorgen tills hon fick fram ett nytt. Så nu kommer en av mina blivande raggsockor ha en del som är betydligt tufsigare än restan av sockan.. =)


/Anna

 
 
Wikki

Wikki

16 februari 2011 22:17

Hej kompisar
I morgon gör jag lite reklam för er på min blogg! NosPuss Wikki

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
*Annmi

*Annmi

17 februari 2011 16:28

Naw..Sööööööööötis ♥..

/Jam & Kram från oss!!

http://www.annmisblogg.blogspot.com

 
Anna

Anna

21 februari 2011 10:10

Vad roligt att ni hittat hit, det är alltid roligt att få kommentarer och feedback!

Och vilka sköna hemsidor ni har båda två! Det är lätt att tappa bort en timme eller två av dagens arbete om man låter sig.. =)

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
LillAqvila

LillAqvila

5 juli 2011 21:17

Naww det tar sig ska du se :) kul att det går frammåt! testa ikea-påsar / platspåasar är ju ryslit kul att leka med! :)

*nosbuff*

http://cutenoverload.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards