Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Han leker, han leker

Av Anna - 30 januari 2011 18:43

Watson kommer fram allt mer på kvällarna, och när jag var hemma och jobbade i fredags så satt han i fönstret och spanade in fåglar som om jag inte ens fanns en stor del av dagen.

På kvällarna går han runt med svansen högt i vädret när Pishi är med, och vilken svans han har. Yvig som en dammvippa och elegant som få. Han är riktigt riktigt vacker. Svansen påminner lite om en ekorrsvans, bara förstorad typ 18 gånger..


Men det som är extra roligt är att han häromdagen var med i frukostleken! Inte med så som i att han kastade sig fram och ville visa vad han kunde, utan mer en liten diskret (men blixtsnabb) rörelse med framkroppen så att han fick tassen över matbiten och kunde äta upp den innan Pishi han dit.   Men han var helt klart med på noterna.


Pishi har blivit så bra på leken att hon fångar bitarna i munnen ibland. Då blir hon så förvånad själv så hon måste fundera på var den tog vägen och om hon ska börja tugga direkt eller spotta ut den först. 

Ibland blir det lite matbitar kvar på golvet som hon inte äter direkt. Då undrar jag om hon lämnar dem med mening, för när vi är klara och jag har ätit klart så plockar jag upp bitarna, och om jag då inte kastar dem en gång till men ute i vardagsrummet så blir det högljudda protester. Det låter som om hon håller en hel liten förklaring till varför det är så viktigt att fortsätta ute i vardagsrummet, och vilka orättvisor jag utsätter henne för om jag inte gör som hon säger. Det är en typ av jamande som jag inte har hört någon katt framföra tidigare. Långt ifrån hennes avgrundsjam hon framför när hon vaknar upp av ljudet på tv:n eller de kurrande läten hon gör när Watson är framme. Numera utsätter hon Martin för samma behandling på kvällen, när det är dags att borsta tänderna. Då ska han tydligen leka med laserpekaren och gör han det inte så får han höra hennes åsikt om det hela. Jag kan bara skratta för det är underbart att hon lärt sig kommunicera. 


/Anna

 
 
Anna

Anna

1 februari 2011 17:50

Han gjorde det i morse igen!! Men lite läskigt var det allt, så han retirerade till hallen tills vi var klara.
Jag har även lyckats ta lite bilder på honom som kommer upp så småningom.

/Anna

http://kattdagis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hasse

13 februari 2011 20:38

Woohooo
Så kul att se Watson leka igen

 
LillAqvila

LillAqvila

27 juni 2011 18:30

Naww det är så sött när kattisar ska leka och när dom ska vara med och hitta på lek regler de kan vara så finurliga!

hoppas att Watson hakar på lekarna de är bra att känna all man vill vara med att leka :) *nosbuff*

http://cutenoverload.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards