Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Våren närmar sig

Av Anna - 13 mars 2011 19:28

I går var det nästan lite vårkänslor här hemma i lägenheten, och solen värmde skönt genom förnstret. Pishi har inte velat gå ut på balkongen i vinter, för det har varit för kallt och blött, men när jag öppnade upp igår så var hon snabbt ut och upp på bordet för att spana in småfåglarna i buskarna nedanför. Hon satt där länge och kom bara in för att springa av sig lite vårkänslor som det verkade. (Dvs hon for som en raket genom alla rummen och sedan ut på bordet igen)


Efter ett tag lugnade hon ned sig och kom och lade sig i soffan bredvid mig!! Hon såg så mysig ut så jag var tvungen att knäppa lite kort, viket hon inte verkade uppskatta så väldigt om man kollar in hennes blick.. =)


  

Pishi gillar att ligga på hyllan bakom soffan, men ibland får man se upp, hon kan förvandlas till ett monster.. Ett gäspande monster.. =)

    Hihi, jag skrattar varje gång jag ser den här bilden... =)


Senaste två veckorna har vi kämpat med att komma nära Watson. Han ligger alltid i sitt trygga tillhåll, så jag har valt att komma och sätta mig bredvid honom. I början fräste han varje gång och kröp ned på andra sidan. Så Martin fick krypa in under sitt skrivbord och försöka komma nära därifrån istället så att Watson kröp in i hålet igen. Efter några dagar slutade han fräsa och låg kvar när jag satte mig ned. Nu har jag testat att lägga en lång pensel i närheten av honom också, så att han vänjer sig med den. Förhoppningen är att vi ska kunna börja klappa honom med den så småningom.


En sak som har gått frammåt sedan vi började med det här är att han har kommit fram när både jag och Martin sitter ned i köket. Än har han inte kommit in, men han sitter och kikar på oss från hallen. Han kommer även in i sovrummet fastän jag är vaken och har lampan tänd. Då hoppar han upp i fönstret och kikar ut, eller busar med Pishi. Sakta men säkert går det frammåt!


/Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards