Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Dåligt samvete

Av Anna - 23 januari 2011 22:33

Just nu tar Watson stora steg frammåt i sin utvecklig! Han kommer fram tidigare på kvällarna och han rör sig runt i lägenheten fastän vi inte sitter still. Idag hittade jag  honom i sängen för första gången. (Han stack därifrån på en gång så klart när jag hade upptäckt honom, men ändå..) När det är vanlig vardagsmorgon så äter han frukost med mig och Pishi. Men trots allt detta så har jag dåligt samvete. Jag har varit borta mycket sista veckan och inte haft tid att umgås med dem så mycket.

Det märks inte så mycket på Watson, men Pishi gillar inte när hon inte får den uppmärkssamhet hon är van vid. Då börjar hon göra saker för att fånga vår uppmärkssamhet. Detta behöver i och för sig inte vara dåligt, för hon var på väg in i badrummet till mig häromdagen och såg väldigt gos-sugen ut. Hon stannade dock på tröskeln och kollade lite skeptiskt på mig.. Hon har börjat ligga på en av köksstolarna för att spana in matlagningen, och för att se om det kan komma en liten smakbit åt hennes håll. Ibland kommer hon till och med fram och nosar på handen fastän det uppenbart inte finns någon mat att få.

Men ibland gör hon saker som hon vet att hon inte får också, som att hoppa upp på köksbänken eller krafsa runt bland bladen som ligger i benjaminfikusens kruka. Vi behöver inte en damsugare, vi behöver en lövblås..

Jag har lite svårt att skälla på henne dock.. Som sagt - dåligt samvete..


/Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 januari 2012 10:09

Hej alla kära!   Efter en tids tystnad är det dags att säga farväl och adjö för denna gång. Vi tog beslutet redan i somras att Watson och Pishi skulle bli våra sista jourkatter. Vi har hållt på med det här i över fyra år nu och det är dags att ta...

Av Anna - 6 november 2011 13:56

Just nu går det ganska bra! Vi gör stora tasskliv i rätt riktning nästan hela tiden. Watson har fått smak på det här med att jaga matbitar, och kommer fram till kökströskeln när vi står och lagar mat på kvällen för att kolla in läget. Då tar jag fram...

Av Anna - 22 oktober 2011 12:33

Nu har det gått en vecka sedan vi lämande tillbaka lill-Pishi, och Watson har slutat gå runt och jama på nätterna. Han har blivit lite mer tillbakadragen eftersom hon inte är här och får fart på honom, men inte så mycket som jag hade trott. Han komme...

Av Anna - 15 oktober 2011 08:16

Idag är det dags för vår lilla hoppetossa att åka tillbaka till Kattstallet så att hon lättare kan bli såld och få komma till ett permanent hem. Förhoppningsvis så kommer hon våga visa sin bästa sida, och visa hur söt och sprallig hon är.   Det ä...

Av Anna - 28 september 2011 10:04

Hurra, jag såg just att Esmeralda är bokad!! Hon bodde hos oss i ca 6 månader förra året och är en riktig liten mysflicka. Hoppas hon får ett bra hem som förstår att hon har lite bagage, men att det finns en mysig liten bustjej under den rädda fasade...

Ovido - Quiz & Flashcards